Ako sme vytvorili eshop pre vedúcu sieť lekárni za menej ako 4 mesiace.
Sieť lekární Dr.Max vznikla v roku 2006 a dnes patrí medzi najväčších hráčov v oblasti predaja farmaceutických produktov a zdravotníckych pomôcok v Európe. Prevádzkuje viac ako 3 000 lekární v 17 krajinách, vrátane Slovenska, kde má vyše 340 pobočiek a silnú online prítomnosť. Vďaka tomuto pokrytiu sa stala jedným z najväčších zamestnávateľov v sektore, pričom zamestnáva viac ako 20 000 ľudí.
Navštíviť webZačiatkom roka 2014 nás spoločnosť Dr.Max oslovila s požiadavkou vytvoriť modernú online lekáreň, ktorá by rozšírila jej služby a priniesla zákazníkom jednoduchší spôsob nakupovania liekov a zdravotníckych produktov.
V reakcii na túto požiadavku sme navrhli a za 4 mesiace vyvinuli internetový obchod, ktorý nielen zjednodušil proces objednávania, ale aj výrazne zlepšil dostupnosť ponuky Dr.Max. Riešenie následne prešlo ďalšími optimalizáciami a v roku 2017 aj kompletným redizajnom. To všetko viedlo k zlepšeniu pozície Dr.Max na slovenskom trhu, výraznému nárastu tržieb a efektívnejšiemu riadeniu procesov.
V tomto období slúžil web drmax.sk najmä na prezentáciu produktov a akcií, pričom zákazníci si mohli stiahnuť katalógy v .pdf formáte. Hoci eshop ešte neexistoval, spoločnosť už začala budovať svoju digitálnu stopu, čím si vytvárala základ pre budúci rast v online priestore.
V októbri 2014 sme úspešne spustili prvú verziu internetového obchodu Dr.Max. Jeho vývoj trval približne štyri mesiace a bol postavený na dôkladnej analýze potrieb klienta a prieskume trhu, čo nám umožnilo efektívne reagovať na požiadavky zákazníkov a priniesť plne funkčnú platformu v krátkom čase.
Po spustení eshopu v roku 2014 sme pokračovali v jeho optimalizácii. V marci 2016, po neustálych vylepšeniach a prispôsobeniach na základe zákazníckych preferencií, dosiahla online lekáreň Dr.Max status internetovej číslo 1 na slovenskom trhu. Tento úspech potvrdzuje rastúci počet objednávok, tržieb a spokojnosť zákazníkov.
V roku 2017 sme realizovali komplexný redizajn webovej stránky, aby sme reagovali na moderné trendy a zlepšili používateľský zážitok. Redizajn priniesol rýchlejšiu navigáciu a intuitívnejšie rozhranie, čo podporilo ďalší rast objednávok a zlepšenie celkového výkonu eshopu.
Na riadenie a optimalizáciu eshopu Dr.Max využívame množstvo dát, ktoré nám umožňujú prispôsobovať a vylepšovať každý aspekt projektu. Medzi kľúčové zdroje dát patria:
Výkonnosť projektu Dr.Max pravidelne meriame prostredníctvom rôznych KPI (Key Performance Indicators), ktoré sledujú výkony eshopu, spokojnosť zákazníkov a trhový podiel:
V porovnaní s konkurenčnými platformami ako mojalekaren.sk, pilulka.sk a pilulka24.sk ponúka Dr.Max viacero kľúčových výhod:
Projekt Dr.Max prešiel od začiatkov svojej prítomnosti v online priestore dynamickým rozvojom. Štvormesačný vývoj prvej verzie eshopu priniesol pevné základy, na ktorých sme následne postavili silnú platformu. Tá si vďaka kontinuálnym optimalizáciám, redizajnu a zlepšovaniu používateľskej skúsenosti neustále udržiava vedúce postavenie na trhu a prináša sieti Dr.Max dlhodobý úspech.
Dôkazom tohto úspechu je aj fakt, že v rokoch 2018, 2019 a 2020 sa stal eshop Dr.Max finalistom ceny ShopRoku v kategórii Cena kvality: Zdravie. Nominácia potvrdzuje jeho významné postavenie medzi poprednými online lekárňami a spokojnosť zákazníkov s kvalitou poskytovaných služieb.
Spoločnosť bart.sk sme si vybrali ako partnera vďaka ich skúsenostiam a poznaniu potrieb našich zákazníkov. Pri výbere sme kládli dôraz na technické zvládnutie prepojenia eshopu na všetky naše interné systémy, vrátane skladu, účtovníctva a vernostného systému, čo v bart-e zvládajú veľmi dobre.
Spoločne sme dizajnovali už našu druhú verziu eshopu. Penetračné testy odhalili niektoré zraniteľnosti, ktoré však nemali zásadný dopad na náš obchodný model a boli odstránené ešte pred spustením eshopu. Počas celej doterajšej doby spolupráce musím oceniť dodržiavanie termínov dodania prác a dohodnutých rozpočtov. Prevádzka eshopu je bezproblémová a nevnímame výpadky, ktoré by mali dosah na náš obchodný model.