Prípadová štúdia eDSI.sk

Ako funguje jedinečné B2B riešenie, ktoré umožňuje správu 14 rôznych eshopov z jedného prostredia?

edsi.sk

Čo je eDSI.sk?

Navštíviť web

V prípadovej štúdii sa dozviete

  • Na akom systéme je multieshopové riešenie postavené,
  • ako funguje jeho správa a marketing,
  • ako pomáhame B2B zákazníkom pri nakupovaní,
  • a ako je vyriešený nákup v B2C segmente.

Aké riešenie poháňa všetkých 14 eshopov spoločnosti DSI?

Spoločnosť DSI Slovakia s.r.o. bola založená v roku 1993. Vyrástla na audio a videokazetách TDK a neskôr pridala medzi svoje produkty autorádia Kenwood, reproduktory JBL či domáce spotrebiče Zelmer. Dnes je výhradným distribútorom pre 15 medzinárodných značiek a zásobuje aj najväčších predajcov elektroniky na Slovensku, ako sú Nay.sk, Datard.sk, Hej.sk, Alza.sk či Mall.sk.

Spoločnosť DSI aktuálne operuje z 1 skladu a ponúka takmer 2000 produktov, ku ktorým predáva aj príslušenstvo. Aby zvládla všetky procesy čo najefektívnejšie, využíva na ich správu ERP systém. Pôvodne pracovala s riešením od NRSYS, no v 2021 sa ho rozhodla vymeniť za I6 od CyberSoftu, a následne s ním prepojiť aj nový eshop.

Už pri procese migrácie z NRSYS na I6 sme preto s klientom aktívne komunikovali ohľadne organizácie dát v novom systéme. Cieľom bolo zabezpečiť, aby bola jeho následná synchronizácia s online obchodom čo najjednoduchšia.

Na I6 sme sa pritom chystali pripojiť naše eshopové riešenie po prvýkrát. Vďaka dôslednej dlhodobejšej príprave, správne nastavenému ERP a efektívnej komunikácii s klientom sme to napokon zvládli v rekordnom čase, do 60 dní.

Pre eDSI.sk a .cz sme pripravili administráciu aj dizajn, pričom obchod bol od začiatku primárne orientovaný pre B2B segment. Aby sme podporili predaj produktov určitých značiek, vytvorili sme postupne 6 ďalších eshopov. Každý z nich má dve jazykové mutácie. Spolu teda beží z jednej administrácie až 14 internetových obchodov.

Takýto krok bol potrebný najmä z marketingového hľadiska. Každá zo značiek pracuje s inou cieľovou skupinou, a preto má aj odlišné reklamné kampane či profily na sociálnych sieťach. Určené sú však prioritne pre B2C segment, ktorý vo všeobecnosti nemá znalosť o tom, že tieto produkty dodáva na trh práve spoločnosť DSI. Vďaka “vlastnému” eshopu môžu značky zdieľať svoj tovar priamo, bez vizuálneho prepojenia s distribútorom, ktoré by mohlo byť pre nakupujúcich zbytočne mätúce. Výsledkom je jasnejšia komunikácia aj lepšie SEO hodnoty pre kľučové slová spojené so značkou.

Ako sa eshopy spravujú?

Vďaka priamemu napojeniu všetkých eshopov na I6 sa správa produktov realizuje priamo v jeho prostredí. Obchodníci na strane spoločnosti DSI tu môžu spravovať veľkoobchodné i maloobchodné ceny, zľavy aj objednávky. Zároveň tu vyberajú, ktoré produkty sa majú zobrazovať na akom eshope. Hlavný obchod, edsi.sk/cz, zvyčajne zobrazuje všetok tovar, a ďalšie eshopy už iba produkty svojej značky.

Ďalšie úpravy prebiehajú z administračného prostredia eshopu. Jedná sa napríklad o popisy a obrázky k produktom alebo o bannery a obsah pre každú značku unikátnych podstránok (O značke, Predajcovia a i.). Keďže frontend a štruktúra stránok sa líšia len farebnou schémou, v administrácii je jednoduché sa v nich zorientovať. Aktuálne sú preto na správu všetkých obchodov potrební len dvaja zamestnanci.

Ako funguje propagácia produktov?

Ako funguje propagácia produktov?

Spoločnosť DSI vydáva od roku 2013 vlastný online magazín, kde publikuje autorské články, porovnania produktov, odborné príspevky a recenzie z prostredia technológií. Magazín má vlastný Facebook a Instagram profil, YouTube kanál a vychádza aj v podobe podcastov dostupných na platforme Spotify.

Spoločnosť zároveň spravuje na sociálnych sieťach Facebook a Instagram profily takmer všetkých svojich značiek. JBL má navyše profil aj na stále obľúbenejšom TikTok-u a osobitné účty na všetkých troch sieťach má aj populárne podujatie JBL Jump Fest.

Medzi často zdieľaný obsah patria produkty priamo z eshopu. Aby bolo ich zverejňovanie čo najjednoduchšie, administrátori si môžu pri každom tovare nastaviť meta popisy, ktoré sa následne zobrazujú na sociálnych sieťach. V prípade obsahu v podobe súťaží majú zas k dispozícii možnosť vytvárať zľavové kódy a detailne nastaviť podmienky ich uplatnenia.

Spolu vytvára spoločnosť DSI originálne príspevky až pre 19 rôznych účtov, pričom takmer každý z nich je orientovaný pre inú cieľovú skupinu. Aj vďaka funkcionalitám eshopu majú administrátori možnosť publikovať atraktívny obsah, ktorý v čase písania prípadovej štúdie (júl 2023) naprieč platformami sleduje takmer 40 000 fanúšikov.

Ako prebieha nákup pri B2B segmente?

Eshop bol od začiatku svojho fungovania orientovaný prioritne pre B2B segment. Jednotliví zákazníci majú v systéme vytvorené svoje vlastné kontá, pod ktorými sa prihlasujú osobne, alebo ich v mene odberateľov využívajú priamo obchodní zástupcovia spoločnosti DSI. Nakupovanie im uľahčujú funkcie ako:

1. Vlastné ceny

Každý zákazník má s DSI zazmluvnené iné ceny za tovar. Tie môžu následne obchodníci spoločnosti nastaviť priamo v ERP systéme i6. Odberatelia tak po prihlásení vidia už iba ich vlastné ceny produktov, bez potreby akéhokoľvek prepočítavania.

2. Selektívna distribúcia tovaru

Pre niektoré produkty z ponuky spoločnosti DSI platí selektívna distribúcia. Tá zabezpečuje exkluzívny predaj určitých tovarov len vo vybraných obchodoch. Podmienky distribúcie nastavujú správcovia v i6. Prihláseným zákazníkom sa vďaka tomu zobrazuje v ponuke iba pre nich dostupný tovar, ktorý si následne môžu objednať.

3. Správa objednávok a faktúr

Odberatelia majú vo svojom profile dostupnú detailnú históriu objednávok a v minulosti vystavených faktúr, ktoré si môžu stiahnuť vo formáte PDF.

4. Čakajúci tovar

V prípade, že si zákazníci objednali aktuálne nedostupný tovar, v systéme majú možnosť vidieť očakávaný dátum jeho naskladnenia a následnej expedície.

5. Správa odberných miest

Každý odberateľ má možnosť si vybrať viaceré odberné adresy svojho tovaru. Obchodníci spoločnosti DSI ich zadefinujú v prostredí i6 a táto informácia sa potom zobrazí aj priamo v administračnom prostredí eshopu. Pri objednávke si potom zákazník z týchto adries už iba vyberie tú, ktorá mu v danom čase najviac vyhovuje.

6. XML pre odberateľov

V systéme majú zákazníci možnosť vygenerovať si XML produktov s rôznymi parametrami. Pripravený súbor s informáciami o tovare následne môžu nahrať priamo do svojich internetových obchodov. Zachováva sa tak správnosť poskytovaných informácii a urýchľuje sa proces publikácie produktov, pretože administrátori klientskych eshopov vypĺňajú manuálne už iba minimálne množstvo údajov (cena a pod.).

7. Exkluzívny prístup k videám, článkom a fotografiám produktov

Spoločnosť DSI nezriedka vytvára k produktom vlastné články, fotografie či videá. K tomuto unikátnemu obsahu majú prístup aj odberatelia, ktorí si ho môžu stiahnuť a následne s ním ďalej pracovať na svojich internetových stránkach, sociálnych sieťach či eshopoch. Získavajú tak možnosť produkty skvele odprezentovať a poskytnúť svojim zákazníkom všetky informácie na to, aby sa pri nákupe správne rozhodli.

Čo získavajú vďaka nákupu u distribútora B2C zákazníci?

Kým veľkoobchodný predaj je podmienený registráciou, koneční spotrebitelia môžu na eshope nakúpiť aj bez nej. Na eshope nájdu kompletnú ponuku spoločnosti DSI a za zvýhodnenú cenu si môžu vybrať aj výstavné či rozbalené kusy v kategórii Bazár. Na novinky, zľavnený tovar či produkty s dopravou zadarmo ich upozorňujú praktické ikonky pri každom produkte. A ak sledujú sociálne siete spoločnosti DSI, môžu často získať aj exkluzívne zľavové kódy či sa ako prví dozvedieť o zaujímavých darčekoch k nákupu.

Eshop eDSI.sk je príkladom obchodu, ktorý dokáže jedným riešením efektivne pokryť potreby B2B aj B2C segmentu. Vďaka dobre nastavenému prepojeniu s ERP navyše eshopy nevyžadujú množstvo administratívnej údržby. Zamestnanci spoločnosti DSI sa tak môžu venovať tomu, čo dokážu najlepšie - predaju elektroniky výhradných značiek, ktorá by sa bez nich na police slovenských obchodov možno vôbec nedostala.

Technologické zhrnutie

Najdôležitejšie zapracované moduly
  • Katalóg produktov
  • Parametre produktov
  • Kategórie
  • Informácie o cenách dopravy
  • Synchronizácia platieb s platobnými bránami
  • Prehľadné štatistiky (najpredávanejšie produkty, kategórie produktov, prehľad obratu za deň/mesiac/rok, porovnanie obratov v rôznych obdobiach)
  • Správa používateľov
Použité technológie
  • RESTFUL API - Node.js
  • Databáza - MySQL, Redis, Elasticsearch
  • Frontend - React
  • Server - Nginx
  • CI/CD
  • Monitoring
  • Gitlab

Ako vníma spoluprácu klient?

S bart.sk sme začali spolupracovať v roku 2020. Pripravili nám nový eshop podľa našich predstáv a potom nás čakala neľahká úloha. Vo veľmi krátkom časovom rozpätí vymeniť ERP, vypnúť starý eshop a nahodiť nový eshop od bart.sk. Pomohli nám sa na to dobre pripraviť, premigrovať dáta do nového ERP a prepojiť ho s novým eshopom. Z jedného eshopu pre nás následne vytvorili ďalšie, no zachovali pri tom jednoduchosť správy obsahu a publikáciu nových produktov. Teraz sa chystáme pridať ďalšie stránky, tentokrát nie na predaj, ale skôr na podporu jednotlivých značiek. Vďaka všetkým týmto krokom máme skvele podchytený marketing a dlhodobo si zachovávame pozíciu lídra na trhu v oblasti elektroniky.

Stanislav Návesňák
Stanislav Návesňák
CEO
Ste pripravení objaviť nové možnosti v digitálnom priestore? Kontaktujte nás
Napíšte nám 👋
👍 Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
😞 Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.
Načítavanie...