Prípadová štúdia imitrade.sk

Ako reaguje iMi Trade na potreby svojich zákazníkov a v čom spočíva jeho predajná stratégia?

imitrade.sk

Čo je imitrade.sk?

Navštíviť web

V prípadovej štúdii sa dozviete

  • Ako je eshop prepojený s Helios-om,
  • ako pomáhame zákazníkom eshopu vybrať si spomedzi desiatok tisíc produktov v ponuke tie správne,
  • akým spôsobom je vypočítavaná cena za personalizáciu produktu,
  • a aké ďalšie funkcionality uľahčujú nákup (nielen) firemným klientom.

Ako spolupracuje eshop so systémom Helios?

Softvér Helios od spoločnosti Asseco je najrozšírenejším ERP systémom na Slovensku a v Českej republike. V prípade iMitrade sme ho s eshopom spojili vďaka spolupráci s externou spoločnosťou AMI Plus, ktorá Helios klienta nakonfigurovala tak, aby bolo prepojenie čo najefektívnejšie. S touto firmou máme dlhodobo výbornú skúsenosť, pretože poskytujú aktívnu podporu a neustále svoje služby vylepšujú.

Aktuálne nám prostredníctvom API plynú do internetového obchodu všetky najdôležitejšie informácie, ako ceny produktov a potlače, stav skladových zásob a dáta o zákazníkoch. Na strane klienta nie je teda potrebný žiadny zásah do eshopu, dáta upravuje len v Helios-e a internetový obchod si ich následne okamžite preberá.

Na Helios je aktuálne napojená nielen Slovenská, ale aj Česká verzia eshopu. Zákazník takto môže pod jedným rozhraním spravovať oba obchody, čo mu šetrí čas i zdroje.

Ako sme zabezpečili prehľadnosť eshopu s tisíckami produktov?

iMi trade má v ponuke vyše 200 000 druhov tovaru. Približne 30 000 z nich zobrazuje na eshope. Navyše, takmer každý z produktov má niekoľko farebných variácií.

Samozrejme, zorientovať sa v takom množstve položiek môže byť pre zákazníkov náročné. Práve preto sme na eshop implementovali niekoľko spôsobov, ako im pomôcť nájsť ten správny produkt a uľahčiť im tak nákup.

1. Fulltext vyhľadávanie

Zákazníci, ktorí majú predstavu o tom, čo potrebujú, môžu zadať svoj dopyt do fulltextového vyhľadávania. Je postavené na technológii ElasticSearch, počíta aj s preklepmi a zobrazuje i výsledky pre synonymá hľadaného slova. Okrem produktov naviac vyhľadáva aj v názvoch kategórií. Nájdený tovar zoraďuje podľa relevancie a následne je možné ich ďalej filtrovať podľa dostupnosti, ceny či farby.

2. Trojstupňové menu so stromom kategórií

Pre zlepšenie prehľadnosti sú všetky kategórie v hlavnom menu zobrazené spolu s obrázkom. Po kliknutí na hlavnú skupinu produktov sa môže zákazník ďalej pohybovať v podkategóriách pomocou rýchleho prehľadu nad zoznamom produktov alebo v bočnom paneli. Pri prehliadaní konkrétneho produktu sa môže opäť vrátiť do kategórie prostredníctvom breadcrumbs, teda tzv. omrvinkovej navigácie, nad jeho názvom.

3. Fazetové vyhľadávanie

Pre čo najkonkrétnejší výber produktov môžu zákazníci využiť aj fazetové vyhľadávanie v bočnom paneli. Obsahuje parametre ako cena, stav skladu, veľkosť, výkon či kapacita, ktoré po zvolení zúžia výber zobrazených produktov v reálnom čase, bez potreby opätovného manuálneho kliknutia na tlačidlo Vyhľadať. Pri niektorých kritériách je navyše namiesto zaškrtávacích polí pripravený posuvník pre urýchlenie výberu.

4. Rýchly filter

Nad zoznamom produktov majú zákazníci tiež možnosť zoradenia a filtrácie produktov podľa štítkov ako Skladom u nás, Novinka, Výpredaj či Akcia. Produkty sa opäť vyfiltrujú v reálnom čase a pri zaškrtnutí viacerých štítkov je možné ich zrušiť naraz jedným kliknutím.

5. Ponuka najpredávanejších produktov

Eshop neustále pracuje s informáciou o predaji tovaru a zostavuje podľa nej rebríček siedmich najžiadanejších produktov pre každú kategóriu. Zákazník má navyše k dispozícii aj popis a informáciu o skladových zásobách, cene a hodnoteniach.

Všetky tieto funkcionality výrazne urýchľujú nákupný proces a zákazníkom tak pomáhajú lepšie sa zorientovať v množstve produktov.

6. Naposledy navštívené produkty

Eshop ukladá aj históriu vyhľadávania zákazníka z aktuálne využívaného prehliadača. Na základe nej následne, pri prehliadaní ďalších produktov, ponúka nakupujúcemu zoznam naposledy zobrazeného tovaru, aby sa k nemu vedel v prípade potreby rýchlejšie vrátiť.

Ako je možné produkty personalizovať?

Ako je možné produkty personalizovať?

iMi trade disponuje vlastnou výrobou s rozlohou vyše 1 300 m2. Realizuje 6 rôznych druhov potlače a ponúka aj vyšívanie textilných produktov, razbu či gravírovanie.

Spôsoby personalizácie produktov sú špecifické pre každý jeden tovar a závisia od typu jeho povrchu. Pri väčšine produktov sú možné viaceré spôsoby potlače a zákazník si medzi nimi môže vybrať.

Cena personalizácie je vypočítavaná pre každý tovar osobitne a závisí od jej typu a veľkosti personalizovanej plochy. Aby mali výslednú cenu personalizovaných produktov zákazníci k dispozícii ihneď, pripravili sme pre eshop unikátny konfigurátor.

Ako funguje konfigurátor potlače?

Pri personalizovateľnom tovare sú v pravom bočnom paneli zobrazné možnosti potlače. V prípade, že má používateľ o niektorý typ potlače záujem, môže kliknúť na tlačidlo Objednať s potlačou. Následne ho eshop presmeruje na konfigurátor pozostávajúci z niekoľkých krokov.

1. Výber produktu

Prvým krokom je voľba farebného prevedenia a počtu kusov želaného produktu.

2. Nahratie loga

Následne má používateľ možnosť nahrať svoje logo v krivkách vo viacerých grafických formátoch. V prípade, že ide o registrovaného používateľa s logom uloženým v profile, podklad sa načíta automaticky.

Ak nejde o firmu s logom, zákazník tu môže vložiť aj ilustráciu, text či fotografiu.

3. Výber druhu potlače

Pri viacerých spôsoboch potlače si z nich používateľ môže vybrať podľa svojej preferencie. Zvoliť si správne mu pomáhajú tooltipy so základnými informáciami o druhoch potlače a ukážkami realizácií. Pre každý druh potlače je následne potrebné vybrať ďalšie parametre, ako počet farieb, dĺžka loga, rozmery tlače a pod.

4. Dodatočná úprava grafických podkladov

Logo zadané pre potlač musí spĺňať grafickú špecifikáciu určenú prevádzkovateľom. V prípade, že ju nespĺňa, môže si v tomto kroku zákazník zvoliť napríklad úpravu loga do kriviek alebo dokonca vytvorenie loga grafikmi iMi trade.

5. Pridanie ďalšieho motívu

V prípade, že produkt disponuje viacerými plochami pre personalizáciu, zákazník môže kliknúť na tlačidlo Pridať ďalšie logo a proces zopakovať. V poznámke následne uvedie, ktorý druh potlače chce umiestniť na ktorú plochu.

Ako vypočítavame cenu potlače?

Cenník potlače pracuje s databázou údajov v systéme Helios, kde si ju spravuje prevádzkovateľ. Tá obsahuje základnú cenu pre každý typ potlače. Cena často pozostáva z viacerých položiek, ako príprava na tlač či počet farieb použitej na personalizáciu. Pre každé ďalšie logo sa cena prerátava osobitne.

Okrem ceny konfigurátor vyhodnocuje aj náročnosť personalizácie a podľa toho upravuje predpokladaný dátum dodania.

Dodatočné funkcionality pre pohodlný nákup

Keďže eshop sa orientuje najmä na predaj reklamných predmetov, jeho prioritnou cieľovou skupinou sú firmy, ktoré najčastejšie nakupujú jednorázovo a vo veľkom. Aby bol nákupný proces tejto špecifickej skupiny zákazníkov čo najplynulejší, do funkcionalít eshopu sme zahrnuli niekoľko užitočných prvkov.

1. Prepnutie ceny v záhlaví stránky

Každý zákazník má možnosť si ceny produktov prehliadať s DPH aj bez nej. V záhlaví stránky si však môže vybrať, ktorá z týchto súm je preňho prioritnejšia. Následne bude táto cena zobrazená väčším a farebným písmom.

2. Viaceré úrovne zákazníkov

Registrovaní používatelia so zadaným IČO majú nárok na veľkoobchodnú zľavu, možnosť objednávky vzoriek či platbu na faktúru. Veľké či štátne firmy môžu navyše na základe komunikácie s obchodným zástupcom získať ďalšie výhody, ktoré nastavujú pre vybraný profil priamo administrátori eshopu.

3. Množstevné zľavy

Pri nákupe väčšieho počtu kusov dostáva každý zákazník množstevnú zľavu. Tá je pre každý produkt unikátna a zákazníci ju môžu nájsť v detaile produktu, v prehľadnej tabuľke v pravom bočnom paneli. V košíku sa následne prepočítava automaticky, pri dosiahnutí požadovaného množstva.

4. Export do katalógu

Funkcionalita určená pre obchodných zástupcov iMi trade umožňuje exportovať obsah košíka do vizuálne atraktívnej prezentácie. Tá obsahuje všetky informácie o jednotlivých produktoch, cenách a možnostiach personalizácie. Zamestnanci iMi trade takto môžu vytvoriť personalizovanú ponuku pre akéhokoľvek klienta a efektívne sa tak pripraviť na stretnutie s ním.

Technologické zhrnutie

Najdôležitejšie zapracované moduly
  • Napojenie na Helios
  • Katalóg produktov
  • Parametre produktov
  • Recenzie produktov
  • Kategórie
  • Informácie o cenách dopravy
  • Hromadný export objednávok prepravcovi na strane Helios-u
  • Hromadný export štítkov - Helios
  • Synchronizácia platieb s platobnými bránami
  • Prehľadné štatistiky (najpredávanejšie produkty, kategórie produktov, prehľad obratu za deň/mesiac/rok, porovnanie obratov v rôznych obdobiach)
  • Správa používateľov
  • Množstevné zlavy
  • Konfigurátor potlače
Použité technológie
  • RESTFUL API - Node.js
  • Databáza - MySQL, Redis, Elasticsearch
  • Frontend - Next.js
  • Server - Nginx
  • CI/CD
  • Monitoring
  • Gitlab

Ako vníma spoluprácu klient?

Spolupráca s bart.sk ma skutočne baví. Na biznis konferenciách často počúvame o potrebe digitalizácie firiem. A vďaka bart.sk sa inovácie v iMitrade.sk stávajú skutočnosťou. Dnes môžem hodnotiť, že sa nám spoločne podarilo skĺbiť pokrokové riešenia s osvedčeným spôsobom predaja reklamných predmetov. Oceňujem profesionálny, ale zároveň ľudský prístup barťanov. Najviac ma prekvapila ich schopnosť realizovať zložité úlohy a záujem pochopiť naše procesy. Aj preto sme sa, okrem ďalšieho rozvoja iMitrade.sk, rozhodli spolupracovať s bart.sk aj na úplne novom projekte z iného oboru.

Peter Rakovan
Peter Rakovan
CEO iMi trade
Ste pripravení objaviť nové možnosti v digitálnom priestore? Kontaktujte nás
Napíšte nám 👋
👍 Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
😞 Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.
Načítavanie...